Sommigen lijken geboren vertellers. Wanneer zij beginnen te vertellen hangt iedereen aan hun lippen. Goed nieuws! Want storytelling kun je leren!

Opleidingskosten
€ 425,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

Moet je als medewerker Leefbaarheid communiceren dat er een renovatie aankomt? Of dat er zonnepanelen op iemands dak komen te liggen? Wil je als leidinggevende je team in actie krijgen? Wil je als vakman de bewoners stimuleren om goed voor het huis en hun omgeving te zorgen? Na het volgen van deze training weet je hoe je méér dan alleen de boodschap overbrengt.

Sommigen lijken geboren vertellers. Wanneer zij beginnen te vertellen hangt iedereen aan hun lippen. Goed nieuws! Want storytelling kun je leren!

Resultaten
Na het volgen van deze training:

  • Weet je waarom storytelling altijd werkt
  • Ken en herken je de belangrijkste leer- en beslisstijlen van de ander.
  • Weet je hoe je het verschil kunt maken.
  • Weet je hoe en waar je jouw verhalen kunt vinden.
  • Ken je de opbouw van een verhaal en kun je die steeds opnieuw gebruiken.
  • Ken je de belangrijkste vertel-technieken en weet je die toe te passen.
  • Heb je een eigen verhaal dat je een dag later direct kunt gebruiken.
  • Heb je genoten van een energieke dag... en heb je zin om ermee aan de slag te gaan.

Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die iets in gang wil zetten, van vakmannen tot aan de algemeen directeur.

De trainer
Deze training wordt gegeven door Harry Slagman van Storybusiness. Hij heeft veel ervaring in het trainen van corporatiemedewerkers. Onlangs heeft hij alle medewerkers van een grote corporatie in Brabant getraind. Dat maakt dat hij goed bekend is met jullie dagelijkse werkelijkheid en op ieder niveau kan inhaken op dat wat er speelt en leeft.

Bijzondere locatie
Verhalen vertellen vraagt een passende omgeving. De training vindt daarom plaats in de Tuinkamer van Podium Cinetol in Amsterdam. Het is mogelijk om in deze straat te parkeren.

Doel van deze opleiding

De trainer neemt je eerst mee in de dynamiek van storytelling. Waarom werkt het, hoe werkt het en wat kun je er allemaal mee? Daarna gaan we snel aan de slag met het uitwerken van jouw eigen verhalen die passen bij jouw organisatie en werksituatie. Verhalen die je de volgende dag direct kunt gebruiken. Interactief en praktijkgericht!

Onderwerpen die in ieder geval aan de orde komen:


  • De dynamiek van Storytelling

  • Leer- en beslisstijlen van klanten. Wat is mijn publiek?

  • Wat wil je bereiken?

  • Wat is je (kern)boodschap?

  • Vinden van het juiste verhaal

  • Het strategisch inzetten van verhalen

  • Verhalen integreren in je communicatie

  • De opbouw van een verhaal in 9 stappen

Werkwijze
Natuurlijk hebben we het over "technieken" maar dat doen we niet te lang. In deze training investeren we vooral in het "maken van het verschil”. Hoe overtuig je de ander, hoe maak je verbinding en hoe maak je complexe materie begrijpelijk? We gaan op zoek naar het best passende verhaal, werken het uit en oefenen in het vertellen engebruiken van het verhaal.