Praktijkgericht aan de slag met het efficiënt en klantgericht opstellen van een e-mail.

Opleidingskosten
€ 425,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

Je wilt wel eens anders beginnen dan met 'In reactie op..'. En afsluiten met 'Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd te hebben' is ook wel erg jaren ´80. Deze training helpt je bij het efficiënt opstellen van een e-mail. Kort en bondig, in één keer duidelijk en prettig leesbaar. En o ja, klantgericht van toon graag!

Deze training geeft je antwoord op vragen als: hoe vraag ik iets dwingend en dringend zonder dat de ontvanger direct boos aan de bel trekt? Hoe schrijf ik een zakelijke e-mail zonder afstandelijk te zijn? En hoe zorg ik voor lekker lopende zinnen? Doe mee en je weet het!

Werkwijze:
Voor de training ontvang je per e-mail een voorbereidingsopdracht. Hierin vragen we onder andere naar jouw praktijksituatie en de aanleiding om aan de training mee te doen. Ook vragen we je voorbeeld e-mails uit je eigen praktijk mee te nemen.

De training is zeer praktijkgericht. Aansprekende voorbeelden en afwisselende en effectieve oefeningen wisselen elkaar af. Theorie komt, alleen waar nodig, in korte blokken aan bod. Je kunt daarnaast rekenen op een prettige en veilige leeromgeving en enthousiaste trainer.

Doel van deze opleiding

Onderwerpen:

  • adressering
  • aanhef
  • onderwerp
  • structuur(aanleiding, antwoord, aanvulling en afsluiting)
  • kopjes
  • alinea-indeling
  • zinsopbouw/-lengte
  • klantgerichtschrijven (actief, positief, modern, kort en bondig)
Resultaten:
In een intensieve, praktijkgerichte en leuke dag leer je hoe je een brief of e-mail gestructureerd opstelt met de juiste toon en het gewenste resultaat.