Als vakman kom je bij allerlei verschillende mensen over de vloer. In deze training leer je hoe je als ambassadeur te werk gaat en meer doet dan je klant verwacht!

Opleidingskosten
€ 425,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

De klant van nu stelt hoge eisen en is vaak goed geïnformeerd. Als vakman kom je bij allerlei verschillende mensen over de vloer. Meestal verloopt alles soepel en kan je lekker aan het werk. Ook krijg je te maken met 'lastige' situaties of veeleisende types. Tijdens deze training leer je hoe je als ambassadeur te werk gaat en meer doet dan je klant verwacht! Dat noemen we nu excellente service! En mooi meegenomen: een blije klant maakt jouw werk makkelijker. De training 'Vakman als ambassadeur' heeft een positieve invloed op zowel de externe klant als de interne klant. Een beleving die resulteert in een positieve klantbeleving.

Resultaat

  • Je leer de etiquette van zakelijk en vriendelijk communiceren
  • Je leert wat klanten verwachten van een zakelijk en professioneel (telefoon)gesprek
  • Je beheerst de basis gespreksvaardigheden
  • Je bent de regisseur van het gesprek
  • Je verbetert je klantgerichtheid en je verhoogt de klanttevredenheid
  • Je hebt inzicht in jouw persoonlijke manier van communiceren

Doel van deze opleiding

De wijze waarop het contact verloopt met je klanten bepaalt grotendeels het beeld van jouw organisatie. Je hebt één kans om een uitstekende eerste indruk achter te laten!

Wil je weten hoe je excellente service biedt? Hoe je professioneel en klantvriendelijk communiceert? Hoe je omgaat met klachten en 'lastige' klanten? Hoe je de leiding houdt in het gesprek? Hoe je slecht nieuws overbrengt? Hoe je structuur aanbrengt in het gesprek? Dan mag je deze training niet missen!

Inhoud van de training

  • Kracht van de 1e indruk
  • Van Vakman tot Ambassadeur
  • Het verschil maken voor onze klanten (intern & extern)
  • Communicatie quiz
    • Verbale, non-verbaal, paraverbaal
  • Communiceren met emotie & inhoud
  • Power of Words
  • Gespreksvaardigheden
    • Luisteren, samenvatten & doorgronden
    • Structuur van het gesprek
    • Vraagtechnieken
  • Het gesprek regisseren
  • Omgaan met weerstand en 'lastige' situaties
  • Praktijkcases & Rollenspel
  • Evaluatie & Afsluiting

Werkwijze
De training is praktijkgericht en de voorbeelden zijn direct toepasbaar in jouw werk. Een interactief programma met opdrachten, filmfragmenten en rollenspellen en gespreksopnamen. Een beleving die resulteert in een positieve klantbeleving.