Leren om vanuit marketingoogpunt te kijken naar de ontwikkeling en afzet van vastgoed.

Opleidingskosten
€ 520,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

De markt is veranderd. De klant heeft het voor het kiezen. Het verkopen of verhuren van een woning – met name vrije sector verhuur – is geen vanzelfsprekendheid meer. Hetzelfde geldt bij het verhuren van commercieel en maatschappelijk vastgoed. Het doen van gedegen marktonderzoek en het op effectieve wijze in de markt zetten is nu meer dan ooit van belang om succesvolle verkoop en verhuur van vastgoed mogelijk te maken.

Resultaat
  • Je weet hoe je de ontwikkeling en afzet van vastgoed maximaal aan laat sluiten bij de klant.
  • Je hebt inzicht in het doen van effectief marktonderzoek, de segmentatie in doelgroepen en het scherp krijgen van de verschillende behoeften per doelgroep. Dit vormen de ingrediënten voor het ontwikkelen van woningen en vastgoed waar de markt behoefte aan heeft.
  • Je weet hoe je het vastgoed op een effectieve manier in de markt zet. Je krijgt handvatten om de nu stroef lopende verhuur en verkoop van woningen een positieve impuls te geven.
  • Je kunt het geleerde direct in de praktijk toepassen door het werken met praktijkvoorbeelden en concrete cases
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor iedereen die direct betrokken is bij de ontwikkeling en afzet van woningen en overig vastgoed. Bijvoorbeeld projectontwikkelaars, projectleiders, verhuurconsulenten, verhuurmakelaars, beleids- en communicatiemedewerkers.

Doel van deze opleiding

Blok 1 Marketing algemeen
  • Het belang van marktonderzoek;
  • Marketing gericht op de klant;
  • Positie van de klant;
  • Inzet marketingkanalen.

Blok 2 Marktonderzoek bij vastgoed

  • Inzicht in vraag en aanbod;
  • Doelgroepsegmentatie;
  • Van klantbehoefte naar woningtype.
Blok 3 Vermarketing van vastgoed
  • Marketingmix: de 5 P’s;
  • Denken in productdimensies;
  • Kies de juiste prijsstrategie;
  • Slimme afzetkanalen benutten;
  • Procesoptimalisatie.
Blok 4 Van theorie naar praktijk
  • Starten vanuit de klantvraag;
  • Starten vanuit het productaanbod;
  • Effectief invullen van de marketingmix;
  • Behandelen eigen cases.
Werkwijze
Tijdens deze training leer je vanuit een marketingoogpunt te kijken naar de ontwikkeling en afzet van vastgoed. Rode draad door de training is het denken vanuit doelgroepen. Wie zijn mijn klanten, waar hebben zij behoefte aan en hoe kan ik hen het effectiefst benaderen?