Van protocol tot een praktische aanpak van omgaan met emotioneel en agressief gedrag.

Opleidingskosten
€ 275,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

Van protocol tot een praktische aanpak van omgaan met emotioneel en agressief gedrag.

Resultaten
  • Het protocol van hun Corporatie kennen
  • De verschillende vormen van emotie en agressie (A,B,C en D-gedrag) herkennen
  • Een slecht nieuws gesprek kunnen voeren
  • Emotioneel gedrag kunnen ombuigen
  • Agressief gedrag kunnen begrenzen
  • Kennen hun eigen spanningssignalen en beïnvloedenhun eigen houding
  • Weten wat en hoe ze moeten melden indien er een incident is geweest
  • Weten wat en hoe ze moeten melden indien er een incident is geweest
Doelgroep
Alle medewerkers met klantcontact.

Doel van deze opleiding

  • Voorstellen, delen van eigen ervaringen in de praktijk
  • Herkennen van eigen spanning
  • Oefenen met emotioneel gedrag
  • Omgaan met agressief gedrag
  • Check protocol corporatie en preventieve maatregelen en melden van incidenten.
  • Tips voor de praktijk en afronding
Werkwijze
Voorafgaand aan deze workshop dien je de e-learning Omgaan met emotioneel en agressief gedrag te hebben doorlopen. De theorie is na het maken van de e-learning bekend, in de workshop ligt de nadruk op doen en ervaren. De oefensituaties zijn concreet en praktisch. De acteurs in de workshop passen hun gedrag aan op de case van de medewerker.