Van protocol tot een praktische aanpak van omgaan met emotioneel en agressief gedrag.

Opleidingskosten
€ 275,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

Van protocol tot een praktische aanpak van omgaan met emotioneel en agressief gedrag.

Resultaten
Na het volgen van deze training:
  • Ken je het protocol van jouw corporatie
  • Herken je de verschillende vormen van emotie en agressie (A-, B-, C- en D-gedrag)
  • Kun je een slechtnieuwsgesprek voeren
  • Kun je emotioneel gedrag ombuigen
  • Kun je agressief gedrag begrenzen
  • Ken je je eigen inspanningssignalen en kun je je eigen houding beinvloeden
  • Weet je hoe je een melding van incident moet doen en wat je dan moet melden
Doelgroep
Alle medewerkers met klantcontact

Doel van deze opleiding

  • Voorstellen, delen van eigen ervaringen in de praktijk
  • Herkennen van eigen spanning
  • Oefenen met emotioneel gedrag
  • Omgaan met agressief gedrag
  • Check protocol corporatie en preventieve maatregelen en melden van incidenten.
  • Tips voor de praktijk en afronding
Werkwijze
Voorafgaand aan deze workshop dien je de e-learning Omgaan met emotioneel en agressief gedrag te hebben doorlopen. De theorie is na het maken van de e-learning bekend, in de workshop ligt de nadruk op doen en ervaren. De oefensituaties zijn concreet en praktisch. De acteurs in de workshop passen hun gedrag aan op de case van de medewerker.