Huurders worden steeds mondiger en gebruiken social media om hun onvrede en klachten te uiten. Of dit nu eerlijk is of niet: als corporatie-medewerker moet je hier op de juiste manier mee om kunnen gaan.

Klagen via social media
Social media en het mis-/gebruik hiervan heeft invloed op onze werkzaamheden. Het op juiste wijze omgaan met klachten en negatieve geluiden over de corporatie, jou of een collega is een belangrijke nieuwe vaardigheid.

Hiervoor moet je bekend zijn met de verschillende social media en de berichtgeving hierop over jouw corporatie. Weet jij wat op dit moment het meest door de huurders wordt gebruikt: Instagram, Twitter, Facebook? Waarschijnlijk Instagram maar er komt vast snel weer wat nieuws. Zorg dat je de social media en de berichtgeving over jouw corporatie blijft volgen.

Verandering in klantcontact
Tegenwoordig vindt het merendeel van de communicatie tussen huurders en corporatie plaats via mail en apps. De medewerkers in de wijk zijn vaak de eerste persoonlijke contacten die huurders hebben met de corporatie. Huurders kunnen jou benaderen met vragen en opmerkingen. Het is handig als jij weet welke huurdersapps er worden gebruikt bij jouw corporatie en hoe deze werken. Dan kan jij de huurders hiermee helpen en hen verwijzen naar de juiste app en loket.

Video Digitalisering Thumbnail