Het verhuurproces heeft te maken met complexe spelregels over woningtoewijzing en passend toewijzen. Het proces bevat veel vaste processtappen waar er contact is tussen huurder en medewerkers Verhuur, verkoop, bemiddeling. Persoonlijk contact is belangrijk maar kost tijd en is alleen tijdens kantooruren mogelijk. Het zoeken naar een balans tussen het gebruik van innovaties zoals chatbots en apps aan de ene kant en het gewenste persoonlijke contact aan de andere kant is een speerpunt voor de komende jaren.

Wat verandert er in het vakgebied?

Het gebruik van huurdersportalen is een belangrijke technologische ontwikkeling in het proces van verhuur, verkoop en bemiddeling. Deze trend zet zich steeds verder door. Digitaal communiceren via chatbots en apps verandert het werken bij corporaties. Huurders komen niet meer langs en bellen minder. Ze mailen en gebruiken apps. “Wel zo makkelijk en snel”, vinden veel huurders, “en op het moment dat het mij uitkomt”. Maar dit geldt niet voor alle huurders. Er zijn huurders die vanwege hun achtergrond, leeftijd of andere kenmerken persoonlijke hulp nodig blijven hebben.

Wat betekent dit voor het vakgebied? Hoe wordt nu en in de toekomst omgegaan met deze wensen? Het gebruik van digitalisering in de vorm van apps, e-mails en chatbots wordt zeker meer. De voordelen hiervan zijn groot voor zowel huurders als voor corporaties. Maar er blijven altijd mensen die niet via deze wegen kunnen communiceren. En juist deze mensen hebben over het algemeen complexere problemen. Door veranderingen in de maatschappij zijn er meer klanten die ouder zijn omdat ze langer op zichzelf blijven wonen. Er zijn mensen met psychische problemen in de wijk en er zijn cultuur- en taalproblemen. Het ondersteunen van deze mensen, persoonlijk en digitaal, is een grote uitdaging.

Als medewerker werk je aan sneller digitaal communiceren, het afhandelen van dagelijkse klantcontacten en zoek je naar manieren om de klanttevredenheid te vergroten.

Wat is mijn volgende stap?

Weet je wat je wilt? Wil je doorgroeien, een ander vak leren, in een andere sector werken of gewoon bijblijven met de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied?

Allemaal goede opties. Want veranderingen blijven doorgaan, dat is zeker. Hoe je daarin meegroeit, besluit jij.

Wat is jouw volgende stap? Wij kunnen je helpen een beeld te vormen van jouw toekomst en je adviseren over de daarbij behorende opleidingen en ontwikkelpunten. Dit doen we door je een paar vragen te stellen. Klik op de knop hieronder en start met het vormgeven van jouw toekomst.

Start nu

“Het brengt inderdaad die voldoening. Het smaakt naar meer.”

Els vond de reuring die ze zocht.
Bekijk haar verhaal
Testimonial Els Snepvaners
Ben jij klaar voor de 21ste eeuw?

De samenleving verandert snel. Er wordt minder belang gehecht aan kennis. En vaardigheden zoals samenwerken, kritisch denken, creatief denken en handelen en probleemoplossend vermogen worden steeds belangrijker. Het is aan jou om mee te bewegen en je voor te bereiden op de toekomst.

Door digitalisering hebben we toegang gekregen tot een wereld met eigen normen en waarden. Digitale vaardigheden zijn essentieel. De leerlijn Vaardigheden van de 21ste eeuw behandelt de vaardigheden die jij nodig hebt om succesvol deel te nemen in de maatschappij van de toekomst.

Meer informatie over leerlijn
Hulp

Vragen?

Wil je meer weten over de mogelijkheden in jouw vakgebied of over een opleiding. Vraag het aan onze experts. Klik hier om contact op te nemen met de helpdesk van watdoejijmorgen.nl