Ondersteuning, ICT en administratie
Medewerkers in dit vakgebied faciliteren de organisatie, zorgen voor ICT-voorzieningen en doen secretariële en administratieve werkzaamheden.
Wat verandert er in het vakgebied?
De vraag naar administratieve en routinematige werkzaamheden neemt af door automatisering, digitalisering en de opkomst van mobiele telefoons en tablets. Standaardprocessen, taken en werkzaamheden worden steeds meer uitgevoerd zonder tussenkomst van een medewerker.
Deze ontwikkelingen vragen nieuwe competenties van jou als medewerker in het vakgebied Ondersteuning, ICT, administratie en secretariaat. Werken in een team, verantwoordelijkheid nemen en toegevoegde waarde leveren worden nog belangrijker voor jou.
Communiceren en samenwerken zijn belangrijk in deze functies maar de manier waarop verandert. Deze vinden steeds vaker plaats op afstand en met gebruik van digitale hulpmiddelen.
Voorbeelden van ontwikkelingen
- Organiseren en faciliteren gebruik digitale hulpmiddelen
- Focus op dienstverlening en beleving
- ICT staat centraal in gehele primaire proces en bedrijfsvoering
- Klant centraal, niet de techniek