Efficiënt afhandelen van reparatieverzoeken door technisch inzicht en communicatieve vaardigheden.

Opleidingskosten
€ 850,-
Data, locatie en aanmelden
Data, locatie en aanmelden

Omschrijving

De klant aan de telefoon probeert jou duidelijk te maken wat er in zijn huis kapot is. Soms gebruikt hij de woorden die jij gebruikt, soms hele andere woorden en een andere keer is het zo'n stortvloed aan woorden dat je geen idee hebt hoe je daar een opdracht van moet maken. Het helpt als je weet welke techniek er achter een reparatieverzoek zit, de juiste vragen weet te stellen en een goede relatie met de klant hebt. Deze training helpt je het reparatieverzoek in een keer goed aan te nemen, doordat we het zowel over het technische als het communicatieve aspect gaan hebben.

Resultaten

  • Je staat de klant klantvriendelijk en effectief te woord.
  • Je kent de techniek en kan goed en snel tot de kern van het verzoek komen
  • Je analyseert de vraag technisch goed en communicatief vaardig
  • Je formuleert een goede werkopdracht

Doelgroep
Medewerkers die reparatieverzoeken aannemen, deze verwerken en dit communiceren met de uitvoerende partij.

Voorbereiding
In de bijlage staat een intakeformulier. Hierin staan een aantal vragen die je moet beantwoorden. Daarnaast moet je 3 telefoongesprekken opnemen. Deze stuur je naar de trainers, zodat zij dit kunnen gebruiken in (de voorbereiding van) de training.
We vragen je om deze uiterlijk 2 weken voor start van de training ingevuld naar de trainer te sturen. (Het e-mailadres van de trainer staat op het formulier)

Doel van deze opleiding

  • Techniek in de woning: afvoeren & riolering, kranen & leidingen, centrale verwarming, elektra, toilet, tegelwerk, ontluchting & mechanische ventilatie, hang en sluitwerk.
  • Verwerken van reparatieverzoeken
  • Luisteren, Samenvatten, Doorvragen
  • Afspraken maken

Techniek
In samenwerking met 3 corporaties heeft Verdoorn Bedrijfstrainers de belangrijkste 200 reparatieverzoeken verzameld en in foto's uitgebeeld en van tekst voorzien. Dit technisch handboek gebruiken we bij de training en krijg je mee. De verzoeken zijn samengebracht van de nok van de woning tot aan het riool. Als jij wilt weten hoe iets er bij een bewoner uitziet, dan heeft de trainer er een foto van en meestal heeft hij ook de materialen erbij. Zodat jij zelf kan zien wat de onderhoudsvakmannen uit de woning aantreffen. De trainer legt verschillende onderwerpen uit en laat je zien waar in huis welke problemen voorkomen. Wat gebeurt er bij lekkage, moet er een timmerman of een loodgieter heen? Wat is de techniek die je daarvoor moet kennen?

Communicatie
De opgenomen telefoongesprekken gebruiken we om te onderzoeken wat goed gaat en wat beter kan in de gesprekken. Hoe gebruik je je verworven kennis om de juiste vragen te stellen en een goede opdracht te maken? Wat kan je doen om gesprekken goed en vlot te laten verlopen?

Werkwijze
Voorafgaand aan de training neem je een 3-tal telefoongesprekken op met reparatieverzoeken en stuurt deze aan de trainers. Zij analyseren de telefoongesprekken en maken daar gebruik van in de training.

De training wordt 1 dag door een techniektrainer en 1 dag door een communicatietrainer verzorgd. Daardoor wordt je op beide vlakken door een expert getraind!