Type opleiding
Klassikaal
Duur
2 dagen
Opslaan
Opslaan als favoriet Opgeslagen als favoriet

Omschrijving

Tijdens je werk ben je hét aanspreekpunt voor de huurders en bewoners. Je krijgt met verschillende situaties en typen huurders te maken. Van jou wordt verwacht dat je van alle markten thuis bent en snel kunt schakelen. Klantgericht communiceren en klanttevredenheid staat binnen de organisatie hoog op de agenda. Net als de interne klantgerichtheid en de communicatie tussen collega's onderling. Wil jij ook weten hoe je omgaat met 'lastige' situaties zoals:

  • huurders aanspreken op bewonersgedrag
  • vertellen dat een huurder niet in aanmerking komt voor urgentie
  • een bewoner informeren dat de kosten voor eigen rekening zijn
  • klachten van huurders over allerlei zaken
  • collega's die afspraken niet nakomen
  • etc.

Resultaat

  • Je hebt meer inzicht in je eigen gedrag en stijl van communiceren
  • Je weet hoe je makkelijk schakelt tussen verschillende (klant-)typen
  • Je beheerst de basis gespreksvaardigheden
  • Je bent de regisseur van het gesprek
  • Je verbetert de klantgerichtheid en je verhoogt de klanttevredenheid
  • Je weet hoe je anderen aanspreekt op gedrag
  • Je leert omgaan met klachten en het brengen van slecht nieuws
  • Je werkplezier vergroot en je communiceert met plezier met klanten en collega's!

Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die face-to-face contact heeft met huurders en collega's. Bijvoorbeeld opzichters, verhuur, sociaal beheer, leefbaarheid, projectmedewerkers en vakspecialisten.

Doel van deze opleiding

Dag 1:

  • Welkom en kennismaken
  • Doelstelling en leerwensen
  • Kracht van de 1e indruk
  • DISC indicatietest
  • Inzicht in eigen gedrag en communicatiestijlen / Mapstell
  • Inzicht in gedrag van anderen / Mapstell
  • Effectief en klantgericht communiceren: Gespreksvaardigheden, communicatiequiz, Luisteren Samenvatten Doorvragen, positief beïnvloeden met taal, reageren op emotie en inhoud, regie tijdens het gesprek houden
  • Praktijkcases
  • Huiswerkopdracht
  • Evaluatie en afsluiting

Dag 2:

  • Welkom
  • Doelstelling en leerwensen
  • Terugblik
  • Inspiratiefilm klantbeleving
  • Hoe maak jij het verschil?
  • Aanspreken op (bewoners)gedrag
  • Omgaan met weerstand
  • Geaccepteerd 'nee' verkopen
  • Slecht nieuws brengen
  • Praktijkcases, met acteur (in de middag)
  • Persoonlijk actieplan
  • Evaluatie en afsluiting

Werkwijze
Deze training geeft je inzicht in je eigen gedrag en manier van communiceren. Met behulp van DISC/Mapstell gaan we samen op reis! Je leert hoe je effectief en klantgericht communiceert en aansluit bij huurders, bewoners en collega's.

De training is praktijkgericht en de voorbeelden zijn direct toepasbaar in je werk. Een interactief programma met opdrachten, filmfragmenten en praktijkcases. Een beleving die resulteert in klantgerichte communicatie, een betere samenwerking en een positieve klantbeleving.

Planning

Datum Tijd Locatie Aanmelden
11-09-2024
09:30 - 16:30
Hotel de Zon - Ommen
18-09-2024
09:30 - 16:30
Hotel de Zon - Ommen
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
05-12-2024
09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
12-12-2024
09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
Datum, tijd & locatie
11-09-2024 09:30 - 16:30
Hotel de Zon - Ommen
18-09-2024 09:30 - 16:30
Hotel de Zon - Ommen
Dit is een meerdaagse training
Datum, tijd & locatie
05-12-2024 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
12-12-2024 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Dit is een meerdaagse training

Kosten

Onderdeel Prijs
Training € 825,-
Arrangement € 170,-
Documentatie € 7,50

Toelichting op arrangementskosten

Wij verzorgen de trainingslocatie en een arrangement bestaande uit koffie, thee, water en lunch. De kosten hiervoor bedragen € 65,- per dag. Als wij de training organiseren bij een corporatie die lid van ons is, dan bedragen de kosten € 25,- per dag. Deze kosten worden volledig teruggegeven aan de betreffende corporatie.

Ervaringen (10)

Oswaldo
Rochdale • Wijkbeheer
mei 2023
Heel duidelijk en zeker leerzaam
Sera
Woonzorg • Bewonersconsulent
mei 2023
Boven verwachting, goede tips die nu al effect hebben. Fijne trainer ook, zorgde voor een goede sfeer
Anoniem
Anoniem
mei 2023
Leerzaam en erg leuke training.
Anoniem
Anoniem
oktober 2022
Ik heb super veel geleerd wat ik in de praktijk met mijn werk kan uitvoeren. Het waren 2 informatieve dagen
Anoniem
Anoniem
juni 2022
Leuke training. Veel tips en trics
Anoniem
Anoniem
juni 2022
Veel opgefrist en weer geleerd.
Pleun
Woonbron • Complexbeheerder
juni 2022
Goede uitleg
Monique
Wooncompagnie • Klant contact medewerker
oktober 2021
Veel geleerd. Duidelijke handvatten gekregen om mee te nemen in de praktijk.
Riëm
Lefier • KCC
oktober 2021
Het was weer heel leerzaam en weer veel oh ja’s om wee mee aan de slag te gaan!
Edwin
Stadgenoot • Servicekosten medewerker
oktober 2021
Duidelijke uitleg. Fijne groep.
Laad meer...
Opleidingskosten
€ 825,-
Ervaringsscore
8.7
(25)
“Boven verwachting, goede tips die nu al effect hebben. Fijne trainer ook, zorgde voor een goede sfeer”
Sera - Bewonersconsulent
Incompany training

Op zoek naar een op maat gemaakte training voor jouw organisatie of team? Vraag dan de incompany training aan.

Aanvragen
Wachtkamer

Geen geschikte datum of locatie? Schrijf je in voor de wachtkamer. Dan houden we je op de hoogte van de nieuwe planning.

Inschrijven

Vragen?

Bel of mail ons gerust.

info@watdoejijmorgen.nl
088 - 2032832