Type opleiding
Klassikaal
Duur
2 dagen
Opslaan
Opslaan als favoriet Opgeslagen als favoriet

Omschrijving

Tijdens je werk ben je hét aanspreekpunt voor de huurders en bewoners. Je krijgt met verschillende situaties en typen huurders te maken. Van jou wordt verwacht dat je van alle markten thuis bent en snel kunt schakelen. Klantgericht communiceren en klanttevredenheid staat binnen de organisatie hoog op de agenda. Net als de interne klantgerichtheid en de communicatie tussen collega's onderling. Wil jij ook weten hoe je omgaat met 'lastige' situaties zoals:

  • huurders aanspreken op bewonersgedrag
  • vertellen dat een huurder niet in aanmerking komt voor urgentie
  • een bewoner informeren dat de kosten voor eigen rekening zijn
  • klachten van huurders over allerlei zaken
  • collega's die afspraken niet nakomen
  • etc.

Resultaat

  • Je hebt meer inzicht in je eigen gedrag en stijl van communiceren
  • Je weet hoe je makkelijk schakelt tussen verschillende (klant-)typen
  • Je beheerst de basis gespreksvaardigheden
  • Je bent de regisseur van het gesprek
  • Je verbetert de klantgerichtheid en je verhoogt de klanttevredenheid
  • Je weet hoe je anderen aanspreekt op gedrag
  • Je leert omgaan met klachten en het brengen van slecht nieuws
  • Je werkplezier vergroot en je communiceert met plezier met klanten en collega's!

Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die face-to-face contact heeft met huurders en collega's. Bijvoorbeeld opzichters, verhuur, sociaal beheer, leefbaarheid, projectmedewerkers en vakspecialisten.

Doel van deze opleiding

Dag 1:

  • Welkom en kennismaken
  • Doelstelling en leerwensen
  • Kracht van de 1e indruk
  • DISC indicatietest
  • Inzicht in eigen gedrag en communicatiestijlen / Mapstell
  • Inzicht in gedrag van anderen / Mapstell
  • Effectief en klantgericht communiceren: Gespreksvaardigheden, communicatiequiz, Luisteren Samenvatten Doorvragen, positief beïnvloeden met taal, reageren op emotie en inhoud, regie tijdens het gesprek houden
  • Praktijkcases
  • Huiswerkopdracht
  • Evaluatie en afsluiting

Dag 2:

  • Welkom
  • Doelstelling en leerwensen
  • Terugblik
  • Inspiratiefilm klantbeleving
  • Hoe maak jij het verschil?
  • Aanspreken op (bewoners)gedrag
  • Omgaan met weerstand
  • Geaccepteerd 'nee' verkopen
  • Slecht nieuws brengen
  • Praktijkcases, met acteur (in de middag)
  • Persoonlijk actieplan
  • Evaluatie en afsluiting

Werkwijze
Deze training geeft je inzicht in je eigen gedrag en manier van communiceren. Met behulp van DISC/Mapstell gaan we samen op reis! Je leert hoe je effectief en klantgericht communiceert en aansluit bij huurders, bewoners en collega's.

De training is praktijkgericht en de voorbeelden zijn direct toepasbaar in je werk. Een interactief programma met opdrachten, filmfragmenten en praktijkcases. Een beleving die resulteert in klantgerichte communicatie, een betere samenwerking en een positieve klantbeleving.

Planning

Datum Tijd Locatie Aanmelden
Dit is een meerdaagse training
01-02-2021
15-02-2021
09:30 - 16:30 Regio Eindhoven Aanmelden
Dit is een meerdaagse training
18-05-2021
25-05-2021
09:30 - 16:30 Regio Zwolle Aanmelden
Dit is een meerdaagse training
13-10-2021
27-10-2021
09:30 - 16:30 Regio Amsterdam Aanmelden
Datum 01-02-2021
15-02-2021
Dit is een meerdaagse training
Tijd 09:30 - 16:30
Locatie Regio Eindhoven
Datum 18-05-2021
25-05-2021
Dit is een meerdaagse training
Tijd 09:30 - 16:30
Locatie Regio Zwolle
Datum 13-10-2021
27-10-2021
Dit is een meerdaagse training
Tijd 09:30 - 16:30
Locatie Regio Amsterdam

Kosten

Onderdeel Prijs
Training € 795,-
Arrangement € 130,-
Documentatie € 7,50

Arrangementskosten
De arrangementskosten betaal je voor koffie, thee, lunch en het gebruik van een locatie

Opleidingskosten
€ 795,-
Incompany training

Op zoek naar een op maat gemaakte training voor jouw organisatie of team? Vraag dan de incompany training aan.

Aanvragen
Wachtkamer

Geen geschikte datum of locatie? Schrijf je in voor de wachtkamer. Dan houden we je op de hoogte van de nieuwe planning.

Inschrijven

Vragen?

Bel of mail ons gerust.

info@watdoejijmorgen.nl
088 - 2032832