Lerend werken in jouw vakgebied is heel belangrijk. Je komt in de persoonlijke omgeving van huurders en daarom moet je weten hoe je omgaat met hun gedrag. Zeker bij kwetsbare huurders is dat relevant.

Waarom is leren in jouw vakgebied belangrijk?

Je leert van ieder gesprek door jezelf steeds af te vragen: wat lukt me goed in het contact? Maar ook: waar wordt het spannend voor me? Vaak werk je alleen, maar altijd in samenwerking met ketenpartners en collega’s uit andere processen. Vraag hun daarom om terugkoppeling op je functioneren. Zeker omdat de technologische ontwikkelingen in jouw werk elkaar snel opvolgen. Wees nieuwsgierig naar de verschillende technieken, maar ook naar de toepassingen ervan in de praktijk. Voor een deel leer je dit door zelf te ontdekken hoe een nieuwe techniek in elkaar steekt en het wooncomfort van huurders kan verbeteren. Voor een ander deel ook door op zoek te gaan met je collega's wat wel en (nog) niet werkt. Steeds meer werkoverleg en administratieve zaken gaan via apps en iPad. Om hiermee goed om te gaan helpt een basis knoppentraining altijd. Maar om technologie echt goed in te zetten moet je het toepassen in de praktijk, leren waar je vastloopt en met je collega's op zoek gaan naar hoe deze technologie je werk kan versterken! Kortom: lerend werken helpt je om je werk nog beter en met meer plezier te doen!

Hoe werkt dit in de praktijk?

Leren hoeft niet moeilijk te zijn. Hoe? Klik op de afbeeldingen hieronder voor mooie voorbeelden uit de praktijk.